onsdag 17 juni 2009

Kvalitetssol

Vilken kväll! Vädret är underbart! Och jag hann med allt jag planerat - helt otroligt.

Kvällen började med att jag slog ihop aktiviteterna plantera blommor och umgås med barn. Fiffigt värre. Sedan mat, handling och packning i ett rasande tempo. Iväg på intervaller på en grusväg i solsken och blommor i dikena. Så idylliskt så jag blev tvungen att säga till mig på skarpen att sluta beundra blommorna och springa i stället. Hem igen, snabbt ombyte till torra kläder och iväg på core. Sedan hem för att vattna blommorna jag och barnen planterat. Äntligen sitter jag i soffan och bara njuter. Och funderar på vad jag glömt... Just ja, tvätt i maskinen. Först, en bild på ett av konstverken jag och barnen fick till. Ibland kan jag vara riktigt huslig, bara jag vill!

Inga kommentarer: