måndag 15 juni 2009

0 % motivation

Hela helgen har försvunnit i regn. Jag blir galen! Hade tagit med löpkläderna (tillsammans med vinflaskan då) för att kanske hinna ut en liten sväng. Eftersom det tokregnade ute och vi hade ont om tid för att hinna bli färdiga med rusten, prioriterade vi bort löpningen till förmån för ännu mer spackel och reglar. När de nya rummen till sist var färdiga (utom målningen då), stugan storstädad, släpvagnen full av skräp, fanns ingen ork att ladda om för eventuell löpning på hemmaplan. Nej, det blev en myskväll med kinamat, film och chips. I soffan under en filt tillsammans med mannen. Mysigt!

Regnet har äntligen upphört. Min tid för Hälsokontroll blev hastigt inställd (jag som äntligen skulle få göra en hälsoprofil med pulsmätning, kolestrol mm) och jag har absolut noll inspriation för träning - vad är det här? Post-marathon-depression eller? Nä, dags att kavla upp ärmarna och göra en upp en plan!

Måndag - löpning, jag SKA ut en sväng, det bara är så!
Tisdag - övertala någon att köra BodyCombat med mig innan BodyPump?
Onsdag - löpning och core - det måste gå på något sätt trots tidsnöd
Torsdag - morgonlöpning, kan kanske funka om jag går upp riktigt tidigt
Fredag - nej, då får jag vila och köra alternativ träning såsom grodhopp och ringdans
Lördag - kanske löpning med mannen i stugan, vi får trots det utlovade regnet
Söndag - om vi kommer hem i tid från stugan kanske det blir gymmet?

Ja, nu får det räcka med vilande och därmed basta!

Inga kommentarer: