torsdag 25 juni 2009

Härlig BBQ-kväll

I går kväll var jag bjuden på BBQ-fest hos en av mina holländska kollegor. Mycket trevlig tillställning med kanske några för många glas rosé och Corona. Kul att se hur holländarna bor, allt handlar om att få plats med så mycket på så liten plats som möjligt. T ex trägården som vill höll till i var yttepytteliten men ändå så oändligt vacker med säkert 100 olika växter. Och vatten. Allt detta vatten, det är så vackert! Fast för holländarna själv är det mest ett problem, detta hus t ex ligger ungefär 6 meter under havsnivån vilket innebär att det gäller att pumpa bort vatten och hålla tummarna för att vallarna håller. För säkerhets skull har de flesta holländare någon typ av båt/kanot att tillgå. Häftigt!

I morse kände jag mig alldeles för sliten för att ta mig ut, trots att svanarna väntade på mig.... Kanske blir en runda när jag kommer hem i kväll, om maken är med på noterna vill säga.

Inga kommentarer: