fredag 6 september 2013

Trisäsongen 2014 startad

Då är den officiellt startad, trisäsongen 2014. Startade den något försiktigt i morse med en halvtimmes morgonsim. Klev i bassängen med en klump i halsen, öppet vatten simningen har varit helt magisk och nu var jag livrädd för att jag glömt bort hur man simmar i bassäng utan våtdräkt.

Visst var det svårt att hitta tekniken, visst var det onödigt flåsigt men så var det också magiskt. Jag kommer ihåg hur man gör, drog några kallsupar i början för att benen inte längre förstår att de ska vara med i matchen (de har mest bara fått flyta med i sjön/havet) men helt OK känsla. Däremot var teknikövningarna helt kassa. Provade superman, catch-up, benspark och lite annat men med en stor drukningskänsla hängande över mig gav jag upp. Vill ju hinna med lite mer saker i livet.

Tillbaka till jobbet med konstiga blickar från kollegorna. Funderar om gylfen är öppen eller om jag glömt BH'n i väskan men nej, det är de där runda ringarna runt ögonen som ser ut som märken efter ett rejält knytnävsslagsmål. Får förklara att det är simglasögonen och inget annat.

Inga kommentarer: