måndag 30 september 2013

Helgens nyheter

1. Lidingöloppet - detta älskade hatlopp som jag bara älskar. Sedan 2006 har jag varit anmäld varje år, har dock haft två DSN så totalt fem gånger har jag skrapat ihop en medalj ute på ön. I år vann Lewis Korir (som bor i Finland sedan 2009 och kommer att ansöka om finskt medborgarskap) på tiden 1:35:23, damsegraren var Therese Olin på tiden 1:57:50. Louise Bergfeldt som jag brukar malla mig över kammade hem en tiondeplats med tiden 2:07:28.
2. Berlin Marathon - nytt världsrekord blev det! Wilson Kipsang sprang 42 195 meter på tiden 2:03:23 (2:55 min/km). Galet! Vår egen Isabellah Andersson fick bryta efter 25 km pga magsmärtor. Erik Anfält (2:28:42) och Tove Langseth (2:53:34) var bästa svenskar.
3. Mannen har fått sin första, nya klocka. Han brukar ärva mina klockor men nu var det dags för honom att få den nyaste, finaste. En Garmin 910 XT förstås. Mannen är glad men förstår inte hur man sätter igång klockan, dock är den ett fint sällskap på armen även om den inte är på.
4. Lantto 2 - ytterligare en Lantto-syster som börjat blogga, kul!
sourcream&onion_chips_300g_high
5. Chips - åt alldeles för många av dessa i går kväll så nu är min mage helt ur balans. Håll er långt från mig i dag, hett tips.

1 kommentar:

uppochhoppa sa...

Bästa klockan!

Översta vänstra knappen - håll in...tror jag... ha, ha, svårt ur minnet. Bästa kompisen är den iaf.