måndag 2 september 2013

Konstig helg

Har ingen träningsvärk i dag, känner mig helt pigg i kroppen, vilken konstig helg! Fast det var nog välbehövligt att knapp träna något alls under några dagar.

På lördagen skulle jag varit med och sprungit 12 km i terräng men jag vågade inte riktigt för min stukade fot. Känns onödigt att riskera något. I stället cyklade jag och Multisport-kompisen en liten sväng efter att hon kommit i mål. Efter det gick jag och sov i ett par timmar innan det var dags för kräftskiva. Sonen försökte fiska upp några kräftor till den men det gick så där. Fyra kräftor blir man inte mätt på....
På söndagen skulle jag och dottern traditionsenligt cykla Pråmledstrampet på ca 4 mil men tyvärr satte hennes förkylning käppar i hjulen (ha, ha) redan efter en mil så jag fick hitta nya kompisar de resterande tre och hon fick åka bil hem. En kul dag som avslutades med att jag körde crossfit från sidan. Och vilket pass de fick köra! De var grymma hela gänget när de stånkade sig igenom en styrkedel med marklyft, benböj, push press och over head squat för att avsluta med en konditionsdel med 2 minuters jobb och 30 sekunders vila i fem stationer. Riktigt tuffa stationer med bland annat idioten, jägarvila, wallballs, och sista två minuterna bara burpees..... Jag är imponerad! Nu väntar en ny vecka som börjar med tandläkarbesök. Aj.



Inga kommentarer: