torsdag 13 september 2012

Upp och ner

Jag är en extrem vanemänniska, vissa saker ska bara ske på ett speciellt sätt (mitt sätt bör tilläggas) och på utpekade dagar. Som långpass, dessa skall helst löpas lördag morgon. Punkt slut. Då hinner jag återhämta mig till söndag kväll när jag ska köra mina gruppträningspass. Och så har förra veckans långpass hunnit försvinna ur benen.

Den här helgen blir lite speciell, det är full fart med genrep på fredag och releasedag på lördag. Har i och för sig söndag morgon "ledig" men mina pass att tänka på framåt kvällskvisten. Så vare sig det är optimalt eller inte, kör jag långpass på en torsdag. Wild and crazy. Dessutom alldeles för sent enligt mig. Typ start vid 18. Klar efter åtta någon gång. Och då är det mörkt. För att inte tala om björnarna som härjar vilt i skogen då.
I dag tänjer jag gränser, jag tänker positivt och ställer in mig på en riktigt tråkig runda som går runt, runt på asfalt. Tänker få ihop minst 18 km. På en torsdag. Ja jag säger då det, världen är upp och ner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, väntar med spänning på att höra hur det gick... ;)
anna