tisdag 5 maj 2009

Sofy inspirerar

Läste ett inlägg som Sofy skrev där hon ville ha tips om hur andra lägger upp sin mara. Det finns ju lika många strategier som deltagare, eller ja, många har nog inte ens en strategi mer än att bara köra. Men vad intressant det är att läsa allas kommentarer och tankar!

Min strategi har varit under de tre föregående marorna och även den kommande att
1. Varje 5 km är ett delmål
2. Komma till halvmaran innan repet
3. Komma till 28 km innan repet
4. Vid 28 km kan jag slappna av och ta det lugnt, oftast har jag tid så jag vet att jag klarar 6-timmarsgränsen

I år känner jag att jag är i bättre form än ex förra året, ska jag då ändra strategin och gå ut lite hårdare eller ska jag bara fokusera på att ta mig runt precis som förut? Ja inte vet jag, men jag ska följa kommentarerna på hennes blogg för att få ny inspriation!

Inga kommentarer: