onsdag 6 maj 2009

Det är dags att börja fokusera

Det sägs att det bara är 10 dagar kvar till Varvet! 10 dagar - det är ju ingenting! Sedan återstår bara två veckor till maran. OK, fokus nu Marre! Planera, fokusera, prestera!

Jag har 4 roliga delmål framför mig just nu:
1. Helg 1 (denna helg) - Sista långpasset på lördag, nästan all träning är nu gjord och hittills har det gått galant!
2. Helg 2 - Varvet, rolig upplevelse med några kompisar och barnfritt. Fest!
3. Helg 3 - Inget långpass, på söndagen väntar kvartalen för BodyCombat 40, jiiihhhhhaaaaa!
4. Helg 4 - Stockholm Marathon - äntligen!

Undrar vad jag ska göra helg 5 för att toppa det hela? Kanske ska jag boka in mig och gubben på spa?

OK, fokus var det! Helg 1's långpass finns det inte så mycket att fundera på. En runda på 23 - 25 km (helst kring 25) i lugnt takt och helst ensam. Helg 2, varvet. Separat inlägg om plan och taktik. Helg 3, kan släppa fokus på löpning för en stund och bara njuta av ett nytt combat-program med kompisarna. Helg 4, ja, vad ska man säga......

Inga kommentarer: