söndag 10 maj 2009

Lugn återhämtning

Och det var precis det jag behövde i dag. Kroppen känns halvseg, det ömmar rejält i benhinnorna, höften är lite stel, kroppen allmänt seg. Men 6 km inomhus på löpband och en massa gymmänniskor som utsikt var en bra eftermiddagsaktivitet. Jag tog det lugnt första 4,5 km och sedan öste jag på resten. Mannen hade för ovanligheten skull gjort mig sällskap på gymmet - nu har han också sett tjusningen och ville inte kliva av bandet efter Mäster Szalkais beordrade 6 km. Fick nästan tvinga av honom.

Distans: 6 km lätt distans på band
Tid: 38 minuter
Känsla: Skönt, avslappnat, härligt

Nu har mannen bjudit hem mina föräldrar på middag. Jag hade nog sett en pizzamiddag framför mig som kanske toppas med en påse chips eller så. Men det blir potatisgratäng, fläskfilégryta och ananaspaj i stället. Mums! Fast sen blir det nog chips. Någon som gissar att jag har den speciella veckan i månaden? ;-)

Inga kommentarer: