söndag 24 maj 2009

Får jag lov?

Nej tack, jag avstår. Förklaring följer nedan.

I går blev det en vilodag, från träning i alla fall. Vila för kroppen blev det däremot inte. Knäppte några kort på eländet men kameran vill inte riktigt som jag vill så jag sparar väl på dem. Vi påbörjade ett projekt med att dela vårt enda stora rum i sommarstugan till tre rum; ett stort och två mindre till barnen. Det är barnens rum som vi nu rivit innerväggarna i, satt i ny isolering, reglat upp och skruvat upp gipsväggar på. Här snackar vi alternativ träning! Jösses vad min kontorsråttekropp var trött efter 10 timmars hårt, riktigt, arbete (min mans definition på arbete i alla fall).

I morse var det dags för central kvartalsutbildning i Stockholm. Efter diverse felkörningar och faktiskt en gång också mot enkelriktat, hittade vi fram till KTH-hallen. Grymt! Började med min klass i BodyCombat 40, det är 10 års jubileum på BodyCombat (nästa år för Sverige), otroligt härligt pass. Testa det inom kort på ett gym nära dig!


Sedan lite vila och mat, shopping, diskussion om senaste träningstrenderna osv innan nästa klass stod på tur; BodyPump release 70. Grymt jobbig axellåt och utfallslåt. Men bra musik rätt igenom. Jag blev väldigt glad av passet och lyckade krama ur det sista ur mina muskler som bara ville ge upp efter en timmes BodyCombat.

OK, det är nu det kommer. Jag fick för mig att testa BodyJam, jag menar ALLA kan väl dansa och vicka lite på höfterna. Hur svårt kan det va'? Har dessutom sett att flera andra löpare också går på BodyJam. Så det så. Kunde dock ganska snabbt konstatera att dans på krogen efter tolvslaget och med ganska mycket rödvin innanför västen är något helt skilt från dans i mer strikta miljöer och med koreografi. Inte en endaste Pulp Fiction-move fanns det. Inte ens "dykaren". Besviken. Jag kunde med nöd och näppe hänga med i koreografin men så mycket svett lyckades jag inte tränga ut. Det var lite för svårt för mig. Men kul! Får jag chansen provar jag det gärna igen och kanske kan ta ut stegen lite mer då. Åsa som instruerade var superbra och härlig på alla sätt!

Nu är jag hemma igen. Har laddat på med chili-con-carne och nu väntar filmen "Allt flyter". Kanske lite godis och chips till. Ska ju springa en mara på lördag, då behövs mycket energi....

Inga kommentarer: