tisdag 31 mars 2009

Vår i luften

Åhhh vilket härligt väder! Solen skiner, det har utlovats närmare 10 plusgrader i dag. Livet är underbart!

I dag känns också kroppen mycket trevligare än den gjort på länge. Trots att jag tränade dubbelpassen i går som jag funderade på att hoppa över. Min kropp är fantastisk!

Började som vanligt med BodyPump, försökte hålla i vikterna från förra gången men fick sänka på biceps.

Uppvärmning: 5 kg
Benböj: 12,5 kg
Bröst: 7,5 kg
Rygg: 8,5 kg
Triceps: 6 kg
Biceps: 4,5 kg
Utfall: 10 kg
Axlar: 3 kg hantlar, 3,5 kg på stång

Känsla: Ge mig mer, inga problem alls med några övningar (även om benböjen vid vissa tillfällen höll på att knäcka mig)

BodyCombat, körde de fyra första låtarna och det var faktiskt bra att få börja för då kom jag igång på en gång. Körde på riktigt bra, en bra känsla och tekniken kändes också bra. Men plankan på slutet blev övermäktig efter gårdagens core och pumpträningen innan. Det blev en platt planka på golvet i stället. ;-)

Nästa träning blir antingen ett BodyCombat som gäst på ett gym eller också backe. Har inte bestämt mig ännu. Eller en glass ute i solen, mmmmmm.

Inga kommentarer: