måndag 23 mars 2009

En typisk måndagslunch

Vad är det med mig och måndagar? Jag måste lära mig att planera på helgen så att jag kan äta något vettigt. Tjejerna i snabbköpet misstänker nog starkt att jag inte har något liv eftersom jag på måndagarna lämnar tillbaka en film, köper Sofis Mode och en sallad. I dag slog jag också till med mina favorit-Läkerol. Bara för att lindra nedkomsten i verkligheten efter kortsemestern. Nåväl, i kväll väntar i alla fall riktig familjemiddag med ris och kycklinggryta (eller vad geggan nu kan tänkas kallas), världens enklaste:

Kycklinggryta
3 st kycklingfilér
2 paket bacon
1 gul lök
1 förpackning soltorkade tomater
1 burk creme fraiche
1 paprika

Dela kycklingfiléerna och fräs dem i stekpanna. Lägger över i en kastrull. Fräs bacon, lök och paprika (som ska strimlas i långa remsor). Lägg över röran i kastrullen, häll över creme fraiche och låt koka upp. Lägg i soltorkade tomaterna sist och låt de bli lite varma. Klart! Serveras med ris eller pasta.

Inser nu att jag aldrig kan bli receptskrivare, "strimlas i långa remsor", hallå????

Inga kommentarer: