tisdag 17 mars 2009

Tuttar och träning

Jajjamen, det blev en egokväll igen. Först ut var BodyPump, sedan fika, småsnack med träningskompisarna och sist ut BodyCombat. Småsnacket handlade just denna kväll om bröst, förändringen som sker när man får barn, bästa sport-BH'n, men också om förstoring/förändring. En av tjejerna har förstorat sina bröst och en annan har bokat in en tid för att göra det. Vår diskussion handlade kanske inte så mycket om "rätt och fel" utan mer om det praktiska kring ingreppet; får man träna innan, hur lång tid tar det innan man får träna igen, vilket typ av träning mm. Intressant diskussion och så främmande för mig som egentligen aldrig funderat över möjligheten att göra något åt taxöronen som hänger nere vid naveln efter ammande, jojo-bantande för ett antal år sedan och nu löpning som jag gissar är ganska ansträngande för de små rackarna. Nej, min son sa för några år sedan att mina tuttar var "långa och fina" och min man tycker att de är mjuka och klämvänliga. När jag känner mig partysugen och vill göra en klyfta så rullar jag helt enkelt upp dem i en vadderad push-up.... ;-)

Träningen då? Jo vars, det var OK. Tog det lite lugnt på pumpen då jag fortfarande har grym träningsvärk (har till och med svårt att sitta ner på golvet). På combat tog jag i ordentligt under de tre låtar som jag körde, de andra kan jag nog erkänna att jag "mesade" lite på.

Summering: en bra kväll med bra träning och trevligt sällskap!

Inga kommentarer: