måndag 2 mars 2009

118 km


118 km blev facit för februaris löpning! Hurra vad bra! Jag hoppas att mars statistik inte försämras nu med tanke på löpbandet...

Här följer lite mer nörd-statistik (februari):
Löpning 2007 totalt: 883,2 km (17,8 km)
Löpning 2008 totalt: 989,54 km (29,5 km)

29,5 km jämfört med 118 km är en fis i rymden. Nu känner jag mig väldigt, väldigt lycklig! Förklaringen till den dramatiska förändringen är i det stora hela att förra säsongen inte var en bra säsong för mig, jag hade väldigt många sjukdagar i början av året. Fick inte till ett enda pass över 10 km förrän 24:e mars! Första passet i år på 10 km ägde rum 30:e januari. Det är skillnad det...

Löpning handlar verkligen om att vara disciplinerad, att övervinna latmasken som kommer på besök då och då. Våga ta i, våga köra järnet men också våga vila. Jag har tränat väldigt mycket senaste perioden (jämfört med vad jag brukar) men i och med att träningen är så varierad blir det aldrig tråkigt eller jobbigt. Jag älskar mina monstermåndagar med BodyPump och BodyCombat, mina tisdagar med kvalitetspass, torsdagar med lätt distans, fredagar med långpass, lördagar med BodyCombat, söndagar med lätt distans och core. Sen kan soffan locka lite väl mycket ibland men det är sällan jag ger efter!

Inga kommentarer: