måndag 16 mars 2009

After training

Det är det bästa med morgonträning, kaffet och mackan som väntar efteråt. Och dagen som bara just börjat. Hela veckan för den delen.

Hade väldigt svårt att slappna av i går kväll när det var sovdags, kroppen gick på högvarv och kändes konstig. Den kändes förresten konstig hela eftermiddagen, helt orkeslös. Men jag antar att det blir så efter en två-dagars schlagerfest.... ;-)

Typiskt nog fick jag erfara i morse att det inte går att ta sig in i gymmet förrän klockan 7 på måndag, jag var där 20 minuter för tidigt. Åkte till Statoil och köpte en drickyoghurt. Smart drag! Hängde på låset för att sedan gå in och köra mitt pass. Resultat:

Tid: 53 minuter
Uppjogg: 1,5 km i 8,5 km/h
Fartlek: 2 x (3 + 3 + 2 + 2 + 1 + 1) + 2 + 2 + 1 + 1 + 1 + 1 (mellan 9,5 och 11,0 km/h på farten)
Nerjogg: 1,5 km i 9,0 km/h
Totalt: 8,0 km
Känsla: Bra! Hade kunnat vrida på bandet lite snabbare men vill inte ta ut mig eftersom lånpasset väntar redan i morgon bitti.

Skulle verkligen behöva montera på en pulsklocka för att se hur min kropp svarar egentligen. Nu är det väldigt mycket tyckande bara.

Inga kommentarer: