fredag 18 oktober 2013

Simning gånger två

Drog iväg till simhallen/gymmet, velade fram och tillbaka och funderade över vad jag skulle pyssla med innan mötet med innebandyn skulle börja. 90 minuter dötid. Mina alternativ:

a) dricka kaffe hela tiden och bli dålig i magen
b) ligga i bubbelpoolen och bli skrynklig
c) gå till gymmet och kanske lyfta tungt eller mest bara blippa på telefonen

Inget av dessa kändes speciellt lockande. Lite sur över att jag troligen skulle missa hela crawlkursen om mötet blev långdraget. Suck.

Mitt i suckandet kommer Fröken Simfena. Hon vet givetvis vad jag ska göra - simma förstås! Då får jag dagens simning "gratis" och att simma är ju betydligt roligare än att bubbla. Så fick det bli!

En timmes simning senare byter jag om lite lätt, travar i korridoren till mötet och hinner faktiskt ner och blöta mig igen på crawlskolans sista 30 minuter. Win, win. Tack Fröken Simfena! Från och med nu får du fatta alla beslut åt mig! Ringer dig strax om ett projekt här på jobbet, måste bestämma om vi ska köra eller inte.

Lite siminspiration - hittepåpasset jag körde i går under mitt egna pass:

300 meter insim (valfritt, känn in vattnet, jag börjar alltid med bröstsim och övergår till frisim)

Teknik:
25 m Superman med höger arm fram
25 m Superman med vänster arm fram
50 m Superman med armarna längs sidorna och bara rotera för att andas
50 m Superman höger/vänster arm
50 m Superman armarna längs sidorna
100 m catch up

Serie:
3 x 100 m med 30 sek vila mellan intervallerna, paddlar och dolme
50 m lugnt
3 x 100 m med 30 sek vila
50 m lugnt
3 x 100 m med 30 sek vila, dolme

300 avsim

Paddlar

Dolme


Superman


Catch up

Inga kommentarer: