onsdag 30 oktober 2013

Stormen Simone tog mig inte

Även om det kan verka så med tanke på radiostystnaden här. Snarare sanslöst mycket jobb och annat att styra med. Till exempel att äta efterrätter.
Men i går blev det en bra träningsdag. Började med en jogg för att orka sitta ännu en dag på konferens och efter konferensen åkte jag raka vägen till badhuset. I går var det dock mer en kamp om överlevnad än simning. Av någon outgrundlig anledning hade badvakterna bestämt sig för att ta bort linorna i bassängen så det var hela havet stormar och blandning av bröstsimmar, guppare, snackare, crawlare, zick-zackare och annat som jag fick parera. Tur att Mannen och jag bestämt att bara ta ett kort dopp med lite teknikträning och inga måsten för annars hade jag brytit ihop. Hade behövt en sån där snygg hjälm.

Efter simningen slängde jag i mig mat och körde sedan mitt kettlebellspass. Svettigt och helt underbart. En bra tisdag!

Inga kommentarer: