fredag 11 oktober 2013

TGIF

rocky_boxhandskar_200.jpg
 

Thank God it's Friday! Startade med bästa gänget i gymmet för boxning. Hann inte/kunde inte fota då armarna skakade och då hade jag ändå en lätt motståndare mest hela tiden (mattorna på väggen, de protesterade inte, flyttade inte på sig och var allmänt lydiga när jag slog hårt på dem).

Har hunnit åka 9 mil (till en Dalastad fram och tillbaka), tre telefonmöten, snart dags för nästa telefonmöte (NU) och sedan ska jag åka 7 mil till (åt andra hållet) innan jag tar kväller vid 17-tiden.
Men vet ni? I morgon bitti drar jag till StorStaden (det betyder Stockholm) för att gå en kettlebellsutbildning med Spartan! Varför då? Jo, för jag och en KB-kollega har beslutat oss för att certifiera oss och då behöver jag fräscha upp mina gamla kunskaper så jag inte lagt till mig med några olater under dessa 1,5 år som jag instruerat. Ser så fram emot att nöta, nöta, nöta, korrigera, bli totalt mörbultad på ett skönt sätt som bara uppnås med hjälp av de ryska kulorna. Har förvarnat kollegorna i StorStaden att de på måndagen eventuellt behöver hjälpa mig att lyfta upp armarna till tangentbordet, sätta i sugrör i kaffekoppen och vara allmänt snälla eftersom jag kan vara något skör. Lite. Kommer nämligen ihåg förra svängen jag deltog i utbildningen då jag grät hela morgonen dag två och allmänt tyckte synd om mig själv.

Inga kommentarer: