fredag 4 maj 2012

Vad behöver jag för att cykla 30 mil?

Hittade en intressant rubrik på Min Utmaning (där jag också bloggar emellanåt), "Vad behöver jag för att cykla 30 mil?". Perfekt tänkte jag och klickade mig dit och läste om cyklar, byxor, skor, hjälmar och annat som är väldigt bra att ha. Men jag tycker de har glömt bort en viktig detalj nämligen TRÄNING. Spelar ingen roll hur snygga/bekväma blöjbyxor du drar på dig, har du inte cyklat dina 100 mil så blir det lite halvjobbigt. Hjälper inte ett dugg om byxorna dessutom är rosa. Japp, moraltanten har varit framme.

Kanske jag också då skulle cykla, fick nyheter om att det snöat ganska rejält hemma så någon cykeltur känns inte helt lockande i dag. Får se om jag kan masa mig iväg på spinning eller om det "bara" blir löpning i dag. Igen.

1 kommentar:

O sa...

Hej.

Jag tänkte att det kunde vara trevligt om vi som är med i Gainomax sports team kunde ha ett forum där vi kan "träffas" och snacka uppladdning, starttider, mekartips, träningstips och upplägg mm. mm.
Så jag tog mig friheten att göra en grupp på Facebook.
Jag tror att jag måste bjuda in folk aktivt, dvs. det går inte söka efter gruppen.

Är du sugen på att vara med i gruppen? Skulle vara trevligt.
Adda mig på Facebook så lägger jag till dig.

mvh Oskar Holtz - Gainomax sports team VR2012.