fredag 25 maj 2012

Helkväll

Vilken helkväll vi hade, jag och sonen! Fick hänga på hans fotbollsträning (men fick APPPPSELUT inte applådera eller nåt sånt pinsamt) och sedan haka med på orienteringstävling också. På orienteringstävlingen fick jag ännu hårdare restriktioner; minst fem meter bakom hela tiden, inte ett ord om riktning eller karta (han har förstått att orientering inte är min starka gren, heller) och inget tjat om tempo. Tempot höll han för övrigt alldeles utmärkt själv, han parkerade mig i ett kärr och bara körde vidare som ingenting hänt medan jag slet för att få loss fötterna ur någon illaluktande gegga. Tur att inte mina bubbelgumsrosa Ascis följde med utan de gamla sunkiga som redan luktade illa.
Vi avslutade kvällen med mjukglass. En underbar mor/son-kväll. Undrar om han kände likadant?

I dag däremot är det långpanna löpning på schemat. Bävar redan för hettan men vad tusan. Det blir som det blir. Får se fram emot grillning när jag stapplar hem sen. Och kanske ett glas rött. Hysch!

Inga kommentarer: