måndag 21 maj 2012

Status inför Vätternrundan

Någon påstår att det bara är 26 dagar kvar till Vätternrundan. Va? Hur gick det här till? Och framför allt - vad hände med alla mil som skulle cyklas? Dags att undersöka saken på allvar.

Jag har lagt fokus på cykel (landsväg) och löpning senaste perioden. Det kan Funbeat intyga. Det gröna är landsvägscykel, totalt 1062 minuter senaste 30 dagarna. Kettlebell är det mörkblåa eftersom utbildningen råkade hamna i denna period, 730 min. Löpning långpass 370 minuter (grått) och annan löpning 210 minuter. Bra utfall, Marre!

Totalt cyklat hittills 47 mil. Underbart! Av dessa är tre längre rundor. Men fortfarande är längsta rundan "bara" 83 km vilket inte duger. När jag kikar på min ambitiösa planering så har jag ungefär 75 mil kvar att cykla innan Vätternrundan. Hur ska jag orka/hinna med det tro? Nåväl, en plan är en plan så får jag se vart jag hamnar i slutändan. Som det ser ut just nu så får jag ihop mina 100 mil i alla fall vilket känns tryggt.

Har också hittat en tävling som känns bra, Gästrikerundan. Det finns tre banor, 35 km, 75 km eller 125 km. Lutar åt 125 km för min del. Ska bara kolla i förra årets resultatlista så att arrangörerna slipper vänta på mig i timmar igen.....

I kväll ska jag på utbildning - vi ska införa Activios system på vårt gym så i dag ska vi ha teori kring pulsbaserad träning och sedan få köra ett pass som är upplagt efter puls. Ska bli så spännande!

Inga kommentarer: