onsdag 17 augusti 2011

Återhämtning

I fredags efter mitt långpass på 13 km körde jag rejäl återhämtning. Först den blå förpackningen och sedan ett glas av den i flaskan. Smakade lika underbart båda två. Kan varmt rekommendera vinet Tasari, ett riktigt gott och lätt sommarvin (rött).

I måndags hade vi städdag, röja i källaren stod på schemat. Ut med allt skräp och iväg till soptippen. Vad vi hittade saker! Än är vi inte klara men det känns skönt att få rensa ordentligt emellanåt.

I går däremot åkte jag till storstaden efter att ha sovit ungefär 3 timmar på natten. Ögonen stod i kors hela dagen på sitta-still-möten. Men när jag kom hem fick jag äntligen röra på mig. Ut och köra en kort sväng terräng, totalt närmare 6 km lycka. Toppade träningsdagen med BodyPump.

Vad händer i dag då? Jo, det är skolstart för de små barnen i kväll så lunchen kommer att bli en lång sådan i form av långpass. Ska försöka beta av en 15 km sisådär. Har inga förhoppning om stordåd, rumpan och låren skriker redan "skona oss" efter pumpen i går då jag lassade på onödigt många vikter på stången. Kan inte alltid vara klok. Men för en gångs skull längtar jag efter att komma ut och springa långpass, kanske har det vänt nu?

Inga kommentarer: