lördag 30 januari 2010

Tung skidåkning

Jag har inte förstått det här med valla riktigt. Ibland funkar skidorna riktigt bra, till och med i värsta snöstormen. I dag, när spåren var perfekta, ingen nysnö men däremot kallt, funkade de inte alls. Det var bara strävt, både i uppförsbackarna och i nerförsbackarna. Så himla tungt. Dessutom var mina två kompisar tvugna att lämna återbud. Nåväl, jag kämpade mer än jag någonsin gjort men sviterna efter gårdagens långpass gjorde sig påminda efter en mil så jag kortade av passet med ett par kilometrar. När jag väl kom hem var jag helt slut, orkade knappt tag mig ner i soffan.

Distans: 16,2 km
Tid: 2:05
Känsla: Tungt, fick slita för varje kilometer

Nu väntar mat, vin och goda vänner på badhuset. Då kanske min djupfrysta rumpa och tinar upp.

Inga kommentarer: