onsdag 27 januari 2010

Snön vräker ner

I dag toksnöar det här i Hällefors, tur att jag inte behöver ge mig av hemåt ännu utan bara kan titta ut över det vackra landskapet. Det blir jobb några timmar till, sedan står jag inför ett vägskäl; träna eller vila. Svåra frågor det här. Det står löpning på schemat. Löpning i snöstorm kan ju funka om det är åtminstone lite plogat. Det är det INTE här. Löpning utan broddar i massor av lössnö och is därunder känns sådär. Tur att jag inte behöver bestämma mig ännu.

I går avslutade jag dagen med skidåkning. Monsterbackar talar vi om här. Klättrade uppför och slängde mig nerför stup med darrande ben. Hualigen! Jag måste träna mer på backar, både uppför och nerför. Fick ihop några sköna kilometrar i alla fall innan en trerätters finmiddag med alldeles för mycket vin...

Distans: 8,6 km
Tid: 57 minuter sisådär
Känsla: Inte bra, för lite "riktig" åkning, fick aldrig något flyt

Inga kommentarer: