fredag 29 januari 2010

Laddar för långpass

Ja här sitter jag på jobbet under lunchrasten och laddar för långpasset som blir senare i dag. Känner mig lite rädd, vet inte hur formen är, hur kommer det att kännas i benen? Inte får jag någon som håller mig sällskap heller då träningskompisen precis sms:at om att hon blivit förkyld. Vilket sätt! Nä, jag tar nya Runners World och försöker beta av 15 kilometer på egen hand helt enkelt. Go Marre, go Marre!

I går däremot, då hade jag sällskap i spåret, både mannen och kompisen. Vi pulsade oss igenom 5 km, precis när vi var klara med vår runda kom de och spårade....

Distans: 5,3 km
Tid: 45 minuter
Känsla: Jobbigt, pulsande men kul!

Efter skidorna bytte vi om till baddräkt och körde 30 minuter AquaBike. För att varva ner, simmade jag också 10 längder. Vilken skön avslutning! Stretchade och snackade i bastun efteråt, perfekt torsdag!

Inga kommentarer: