fredag 22 januari 2010

Fredag

Det är tydligen inte till fördel för mig att planera in vilodagar, jag har en tendens att bli sjuk då. Jag kände att det kanske var något lurt på gång när jag sprang långpasset i onsdags men motade det hela med att proppa i mig massor med mat, frukt och vatten efteråt. På morgonen efter, då det inte blev många timmars sömn på natten, började näsan rinna. Så har det nu hållt på sedan dess, lite hängig, lite snorig men inte så allvarligt. Kan nog vara så att det beror på två nätters i stort sett obefintlig sömn. Nä, jag var inte uppe och partajade hela nätterna på båten utan hade svårt att slappna av då det var så extremt mycket is på havet som "skavde" mot båtväggen hela tiden. Jag vill att det ska vara tyst och skakfritt när jag sover....

Hade bytt lite dagar i schemat, i dag stod det långpass men det passet har jag redan gjort. Då skulle det alltså vara fartlek i stället. Väljer att hoppa över det passet och satsar, förhoppningsvis, på att köra skidor i morgon. Det är prio 1 just nu. Löpningen kan jag hoppa just nu. Kanske kan jag köra lite löpning på söndag i stället?

Soffläge!

1 kommentar:

Snorkkis sa...

Soffläge här med; visst är det najs?!

Hoppas du får en fin skidtur i morrn!