onsdag 6 januari 2010

SMHI

Bloggen har blivit mer en väderblogg än träningsblogg på slutet. Måste bara kommentera en sak till om vädret - i morse hade minus 30 grader! Minus 30 grader! Det är inte klokt! Familjen hade bestämt sedan tidigare att det skulle bli slalomåkning denna lediga dag, det ströks dock snabbt när prognoserna började visa alltför mycket blått. Det skulle bli äventyrsbad i stället, familjen förstärkt med dotterns kompis. Sagt och gjort, vid nio huttrade vi in i bilen och körde drygt sex mil och möttes av en skylt att ventilationen lagt av pga kyla. Jahapp! Det fick bli shopping i stället - nya slalomskidor till sonen.

Hann också med träning, kompisarna "tjatade" om att köra BodyPump igen. Vi lurade med dem på nyårsafton och nu är de fast. Ha, ha. En timme blev det, superskönt. Nu är det rödvin, god mat och soffan som står på schemat.

I går fick jag också till lite träning. En sväng till gymmet för att köra de 6 km som egentligen skulle betas av i måndags. Den här gången gick det grymt bra. Efter gymmet, en timme BodyPump som alltid på tisdagarna.
Distans: 6 km lätt
TId: 40 minuter
Känsla: Körde på non-stop, hur lätt som helst, trallalllalla

Märks att jag börjat träna hårdare och mer igen, hungrig för jämnan! Gäller att fylla på med BRA mat som kroppen gillar. Inte chips som jag vill ha för jämnan....

1 kommentar:

Magdalena sa...

Bra jobbat. Jag har inte sprungit på band på mer än 10 år men vädret tvingar mig till det. Bävar för tristessen. Tack snälla för alla dina kommentarer hos mig!