måndag 4 januari 2010

Konstig dag

I dag har det varit en märklig dag. Tillbaka i verkligheten igen på jobbet. Allt börjar lunka på. Tills jag får besked om att en bekant gått bort helt hastigt. En kille, några år äldre än jag, duktig löpare, renlevnadsmänniska som helt plötsligt ramlade ihop och dog i skidspåret i går. Helt ofattbart. Han har haft känningar i bröstet och hjärtat, genomgått undersökningar men äntligen fått OK till att börja träna igen för några veckor sedan. Och nu detta. Livet är så skört. Ena stunden har man hela livet framför sig och planerar för kommande år, nästa är allt borta.

Luften fick ur mig totalt, velade in i det sista om jag skulle springa eller inte. Bestämde mig för att ändå gå ner till gymmet, lufta tankarna och om inte annat, troligtvis träffa några andra som också kände honom. Jag är så glad för att jag gick! Skönt att få prata med andra som också sörjer och undrar varför. Fick till några få kilometer på bandet ändå. Lite lätt löpning och gång men mest en massa snack.

Efter träningen hoppade jag i bassängen för att vara med min dotter på hennes simträning. Mycket roligt och nyttigt. Hennes tränare kollade lite på min teknik och jag fick bra tips. Jag simmade 50 längder och var helt slut, dottern simmade 70 och hoppade upp ur bassängen... Då var hennes 70 betydligt tuffare än mina fjösiga 50....

Ta hand om dig själv, träna absolut inte om du är sjuk, väna om dina vänner och de du älskar. Livet är för kort och värdefullt för att slösas bort.

God natt, vänner!

Inga kommentarer: