fredag 15 januari 2010

Längdskidor eller inte?

Velar fram och tillbaka - ska det blir skidor i kväll eller spar jag det till i morgon? Temperaturen ser ganska OK ut, det spritter i benen men samtidigt känns huvudet sådär och olustkänslan i luftrören finns kvar. Nä, det blir nog en stillsam hemmakväll och skidorna får snällt vänta till i morgon. Om inte älsklingen kommer hem och bara sliter ut mig i spåret för att provåka sina skidor, då kanske det blir en liten runda i alla fall!

Ungefär så är det i min hjärna hela tiden just nu. Fram och tillbaka. Med allt som handlar om träning. Ska jag eller inte. Det är därför jag beslutat mig för att anlita en PT. Men eftersom jag inte bor i storstaden är det lite komplicerat, det finns nämligen inga PT'n här. Kom dock på en snilleblixt och VIPS har jag fått en tjej som jag känner, och som dessutom då och då hamnar i min stad, att ställa upp. Nu ska jag "bara" sätta upp mål och skicka henne min träningsdagbok. Kul!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Det finns ju annars många som kör pt-online nuförtiden, du har inte funderat på det? Fast det är klart att det är bättre att ha honom/henne på plats :)

Snorkkis sa...

Tänkte också på online versionen. Men vad kul att du hittat en!

Och ha en bra skidtur i morgon!