torsdag 22 augusti 2013

Nya mål och tävlingar

Jag har lovat mig själv att ligga lågt med att sätta nya mål, jag vill landa i den prestation jag gjort och njuta (vilket jag gör, ligger mest på soffan och äter godis på kvällarna). Men den här tävlingssäsongen är inte riktigt över.
Närmast i tiden ligger Sverigestafetten - en kul grej som handlar om att föra en stafettpinne från Luleå till Malmö mellan 23:e augusti till 5:e september. Stafetten är uppdelad i sju etapper, dessa etapper pågår dag och natt medan det är 20 timmars "vila" mellan varje etapp då sjukvårdspersonal, supportteam mm får vila. Det finns en massa olika sträckor som görs löpande, med racer, med MTB, kajak, inlines, rullskidor och powerwalk.

Min sträcka är en racer-sträcka på dryga 10 mil från Gävle till Borlänge (nästan). Och det är tydligen redan på tisdag, ooops! Upp på racern igen alltså och börja cykla.
Foto: Hofors Adventure Race 2013 8 september.
Nästa tävling är vår lokala multisporttävling 8:e september, till den har jag inte tränat ett dugg, dags alltså att ta fram MTB'n igen. Och tydligen ska det simmas, nedan en bild där grabbarna testar "löpsträckor".... Kom igen, anmäl dig du också! Det är kul! Tvåmannalag i två olika klasser - lång och kort där vi kör den korta.
Foto: Hofors Adventure Race 2013. Test av löpsträckor.
Det blir inget Lidingölopp för mig i år, jag vill inte pressa kroppen mer än nödvändigt. Däermot är jag anmäld till Tjurruset kom jag på...

Inga kommentarer: