fredag 23 augusti 2013

Att flytta gränser

Jag har två vänner som ska debutera på triathlon i morgon så då googlade jag på eventet för att se vad de ska syssla med i morgon från klockan 11:00 så jag vet när jag ska hålla tummarna..... Det är 400 meter simning, 2 mil cykel (MTB) och 5 km löpning. Kul! Lycka till tjejer, ni kommer att fixa det galant!

Hittar också en tidningsartikel om loppet och då skriver arrangören så här om varför de valt kortare distanser och inte olympisk sträckning som är ganska vanligt:

"Ett olympiskt triathlon är groteskt tuff och skulle förmodligen skrämma många med 1500 meters simning följt av fyra mil på cykel och en mils löpning."

Japp, groteskt tufft är det. Undrar vad han skulle säga om Ironman? :)
I morgon skulle jag, förutom att dela dagen med mina vänner i Iggesund, också vilja vara i Sala för att heja på Joel Evertsson som kommer att mosa ner sina motståndare. Joel fyller år i dag och har lovat att kolhyndratsladda enbart med tårta. Även Stina Franzon deltar i medeldistansen, dvs en halv IM.
 

Inga kommentarer: