tisdag 25 januari 2011

Ny dag, nya möjligheter!

Det här med sportaffärer. De borde helt enkelt förbjudas. Min plånbok öppnas lika stort som dörrarna till Team Sportia, Intersport, Stadium eller liknande. Allt känns liksom rimligt och OK. Nya stavar till Mannen för 1 000:- är väl helt OK, träningskläder på rea men herregud, de bara ropar på mig, nya pjäxor, varför inte, snygga kettlebells fanns det också, gud vad praktiskt att ha i bokhyllan som bokstöd. Nu hade jag tyvärr bara 30 minuter på mig och då skulle de där jädra stavarna också inhandlas så det blev bara stavar och Valla-Väck. Men det hade kunnat bli så mycket mer..... Kan knappt bärga mig till Nike-konventet, kan nog bli en och annan tjusig topp som inhandlas. Gult är min favoritfärg just nu.

I går ägnade jag mig åt hjärngympa i stället för annan gympa. Matte med dottern, kul! Sedan lite Guldbaggegala/Konferensresan tillsammans med Polly (skadad är nästan lika med sjuk = Pollydiet). Riktigt skön och slapp kväll. Avslutade med att äntligen läsa senaste numret av Runners World, måste tänka på balansen vila/sport.

Har också gjort några andra intressanta reflektioner - jag ska börja periodisera min träning på riktigt. Jajjamen, tjejen som inte gör annat än knarkar FunBeat-minutrar ska ändra sitt beteende (tror det inte förrän jag ser det säger Mannen). EFTER Vasaloppet givetvis. Tänker mig en periodisering såsom Mästaren/Dysken på lägret förordar - 4-5-4-2. Tränar man alltså 4 timmar vecka 1, ska man köra 5 timmar vecka 2, 4 timmar igen vecka 3 och sedan 2 timmar vecka fyra (=återhämtning). Ska också börja tänka mer grenspecifikt, jag har ju ett Göteborgsvarv, Vätternrundan och Vansbro som väntar. Mycket cykel/spinning, ett simpass i veckan och löpning. Vi får väl se hur det artar sig. Var sak har sin tid. I dag ska jag testa skidåkning igen. Sen väntar 30 minuter underbar core.

1 kommentar:

Carina sa...

Låter som ett perfekt upplägg. Lycka till!