tisdag 18 maj 2010

Vårruset 2010

Vilken kväll vi fick i Gävle! Solen sken, humöret på topp! Redan innan vi kommit iväg, stod jag och dottern utanför och njöt av solen.
Väl på plats (i god tid den här gången) hann vi gå runt och kika på folk och ladda. Sedan uppvärmning och start. Vilken känsla när närmare 600 tjejer samtidigt värmer upp med något sånär koordinerade rörelser!Mitt mål var att komma under 30 minuter men kanske inte springa lika snabbt som förra gången då jag hade rejäl draghjälp av Carina som älgade på. Det gick ändå fort första kilometern och även andra. Gick i kok där någonstans och fick gå i några hundra meter för att kunna ta av mig jackan. Typiskt. Men benen kändes ärligt talat lite tunga, kanske beroende på massagen tidigare på dagen.

Jag lättade på takten när det var 1,5 km kvar, råkade snegla på klockan och såg att trots att jag själv tyckte att jag börjat springa sakta låg jag i betydligt snabbare fart än jag brukar.

Kom i mål på ganska exakt 28 minuter - nöjd! Tjejerna var mer än nöjda med sin insats (min dotter längst till höger).Härlig picknick i solskenet, njuta av att se andra tjejer komma i mål, eftersnack. Årets Vårrus är över, lika härlig varje gång! Det bästa är att se alla tjejer i olika åldrar, olika förutsättningar, olika storlekar, olika målsättningar kämpa på sida vid sida och ha kul. Det är hälsoliv det!Distans: 5 km snabb
Tid: 28:30 minuter (27:51 förra året)
Känsla: Benen kändes tunga bitvis men tiden visar på att det gick bra ändå!

Inga kommentarer: