torsdag 13 maj 2010

Sista långpasset ever?

Chockade sonen och mannen vid lunchen i dag och sa att det i dag var dags för sista långpasset någonsin. Alltså inför en mara. Just nu känner jag faktiskt så, det blir inga fler marathon efter det här. Jag kan fortfarande tänka mig Göteborgsvarvet och kanske någon annan halvmara, även Lidingöloppet känns roligt men marathon, nä, det får nog vara. I ett år i alla fall....

Från och med 6/6 ligger mitt fokus på att genomföra Klassikern på ett bra sätt!

Men, nu ska jag inte gå händelserna i förväg. I dag var det ju långpass-dag. Vi åt en härlig långfrukost hela familjen, skjutsade iväg dottern till bussen som skulle föra henne till klassresan (hallå, är hon aldrig hemma?), hem igen för lunch. Och regnet bara öste ner. Oavbrutet. Men jag är ju envis som en gris så ut skulle jag trots att mannen började fundera över ett kortare pass. Det fick stå för honom....

Efter första halvtimmen var vi dyblöta men stegen var lätta och härliga. Testade också en ny slinga vilket alltid piggar upp. Dessutom är det trevligt med sällskap trots att vi kanske inte sa så mycket. Jag bestämde mig för att försöka springa så länge som möjligt och det blev faktiskt 12 km den här gången också. Kanske hade det gått längre också men jag kände mig sugen på en gel och vatten. Fick samtidigt njuta av ängar (och får men de syns inte) och också av älsklingens rumpa...
Som vanligt fick jag en dipp vid 15 km ungefär, det kändes som att jag aldrig skulle orka hem. Men som vanligt klev jag ur svackan och kunde springa på igen. När vi nästan var hemma, tog vi en omväg för att få ihop närmare 23 km, som var dagens mål.
Skönt att komma hem! Det blev stretch, snack med lill-killen och sedan återhämtning enligt den bästa metoden - badkar och menyn nedan. Mmmmm. Kvalitetstid med mannen med andra ord.

Distans: 22,24 km
Tid: 2:31
Känsla: Ett bra pass, ganska lätt trots/tack vare regn i början.

Nu har jag ätit (igen) och laddar för att köra ett pass BodyPump. Inte så optimalt, jag vet, men ingen annan kunde i dag så jag hoppas in utan att tänka mig för riktigt. Men jag får köra med lätta vikter och jobba med att peppa i stället.

Inga kommentarer: