onsdag 19 maj 2010

Tuff tisdag

Det börjar kännas i kroppen nu att det varit mycket träning. Förr satsade jag stenhårt bara på löpning i april och maj men nu har löpningen varvats med en massa annan träning (cykling, simning mm). Hittills i maj har jag sprungit 80,64 km, förra årets maj innehöll 168,5 (inklusive maran och Varvet). Innebär att om jag springer 25 km till i maj (utöver loppen), hamnar jag på samma nivå.

I går åkte jag hem och gjorde riktigt mumsig middag med klyftpotatis och feta/soltorkade tomater-fyllda färsbiffar. Mums! Mätta och belåtna drog maken och jag iväg på racern i solsken. Vilket väder! Vilken känsla! Tryckte på rejält och försökte göra fartökningar och hålla kadensen även i uppförsbackarna. Samma runda som i lördags (bakis) fast åt andra hållet och 7 minuter snabbare. Kändes rejält i låren. Efter kort återhämtning i form av blomplantering, tog vi också ett pass BodyPump. Ett svettigt sådant.

I dag är kroppen helt seg. Jag hoppas det går över inom kort. Det står löpning och BodyCombat på schemat. Sista hårda träningsdagen innan varvet. I morgon simmar jag nog en kort sväng och sedan vilar jag på fredag. Och laddar förstås.

Inga kommentarer: