måndag 17 maj 2010

Min rumpa är falsk

Jag hade det på känn, rumpan ljuger. Den säger att den inte gör ont längre men jag visste det, den mörkade hela tiden. Ovan bild på innan jag fick reda på att min rumpa är falsk, fortfarande glad som ni ser...

I morse hastade jag till jobbet en stund, tog en kopp kaffe, visade upp mig. Sedan hastade jag iväg igen. Till en ny massör jag hittat, Maja heter hon. Och Maja, hon hittar grejer hon. Jajjamensan. Trodde det skulle bli en skön upplevelse att ligga där och starta måndagen med massage men Maja, hon är inte en vanlig massör. Ryggen gick OK, vid skuldrorna och nacken började jag ana oråd. Rumpan, då förstördes make-up'en. Jisses! Hon knådade först och sedan tryckte hon på ömma punkter med ARMBÅGEN. Jomenvisst. Nu har jag riktigt ont i rumpan. Och hon hittade punkten där jag skadade mig också, ni vet den där gången jag gjorde utfall på pumpen och samtidigt skulle vrida mig lite åt sidan (nyfiken i en strut)? Det är tydligen rumpan som orsakar problemet jag har i foten (och jag har visst problem med skenbenet på höger sida också utan att veta om det). Det är falsk ischias, en rumpmuskel som spänner sig (tror att den är något kanske) och klämmer till några nerver.

Nu ska jag bli som min idol MarathonMia och sitta på tennisbollar. Så får det bli i väntan på bättre tider. Men innan jag sätter mig på tennisbollen ska jag på något sätt, tillsammans med min falska rumpa, köra ett Vårrus.

Inga kommentarer: