fredag 7 maj 2010

Stark och grym!

Det blåser storm ute! Det ser så vacker ut när solen skiner men till och med fönstren knakar i stormen. Nåväl, det finns ändå ingen återvändo, ett långpass är inplanerat och ett långpass blir det. Får väl försöka hålla mig till områden där det blåser lite mindre. Planen är att springa upp emot 25 kilometer i dag, skulle det känns helt enormt tungt eller att foten krånglar, kortar jag ner det. Ska ju ändå ut och cykla en massa mil i morgon (6 - 8 mil). Först kommer jag att ladda med god mat hos Klassikerkompisen. Och snacka Varvet, TjejVättern, helgens cykeltur och annat smått och gott. Härligt!

I går sprang jag först en runda på lunchen och sedan avslutade jag kvällen med BodyPump. Konstigt pass var det på kvällen, hade ingen lust från början men när jag väl kört igång musiken hände något. Jag bara kände mig så himla stark, ja, ni ser väl det på bilden ovan, SuperWoman! Kunde lassa på rejält och köra slut på hela mig. Efteråt insåg jag att jag gjort samma misstag som förra torsdagen, kört hårt innan fredagens långpass... Nåväl, vi får väl se hur det går.

Distans: 4,7 km lätt distans
Tid: 29 minuter
Känsla: Stolpiga, tunga ben mest hela tiden men ganska bra flyt ändå med bra andning. Nöjd. Inga stopp alls.

Efter eftermiddagens långpass kommer jag att parkera mig i soffan och bara ladda. Längtar redan dit....

Inga kommentarer: