fredag 3 maj 2013

Världens bästa simpass

I går när jag åkte iväg på tjänsteresa packade simväskan utifall jag skulle hinna med ett bad i Gävle på vägen hem eftersom jag skulle missa sista gången på crawlkursen. Hann mycket riktigt till Fjärran Höjder i Gävle och sismbassängen var nästan helt tom. Jag valde en bana och började värma upp. 
Efter några längder ser jag att badvakten står vid min vattenflaska så jag stannar till och frågar om jag kanske simmar på fel ställe eller så. Jo, det gör du, du hör hemma på snabbanan tjejen. Rodnar ända upp till simmössan och tar mig till den anvisade banan. Stolt som en tupp!
Det är test på schemat i dag så jag brännar av mina 400 meter, det går oväntat lätt, jag kan trycka på utan att det känns för mycket. De sista 100 ger jag järnet. Får sen blinka flera gånger när jag försöker räkna ut hur lång tid det tog för klockan har stannat på ganska exakt 10 minuter. Helt otroligt! Förra gången låg jag på 12 - 13 minuter. Så nöjd och så glad att jag tragglat på med intervallerna coachen tjatat om. Och så har jag ju ändrat "bettet" på armrörelsen som Fröken Simfena tjatat om.
 
Känner mig som någon som precis vunnit en miljon kronor när jag kliver ur bassängen efter en timme. Unnar mig en godfika innan tjejmiddagen - en toast på surdeg med parmaskinka, chevré och honung. Helt magiskt gott. 
Under tjejmiddagen började det tjatas om morgonpass så jag fick väl passa på att skicka ett okejdåråomdutjatar och pallra mig i morse för att gillra en lekbana.
10 stationer med 45 sekunders lek, 2 varv. Och så lite mage på det med hatbollen (vet inte varför min deltagare kallar sloshbollen för hatbollen, kanske för att jag fyllt den med typ 10 kg vatten, mooooaaaaahhhhh). Nedan Hellan som springer snabbt och spänstigt.
Och så gör hon armhävningar snabbt och spänsigt också.
Sen morgonträningen har jag hunnit jobba hur mycket som helst, haft uppföljning med coachen, fått massage, slängt i en maskin tvätt, dammsugit och ska nu jobba några timmar till innan jag ska baka cupcakes - någon som är fikasugen?

1 kommentar:

Suzan sa...

Hej!
Jag gillar egentligen inte att spamma så jag hoppas att du inte tar detta "fel" det var bara det att jag såg att du tävlade hos Life of Lisa om träningskläder fr Reebok för inte så länge sedan. Tänkte bara tipsa om att jag tävlar ut samma outfit + tröja och träningsskor inne hos mig just nu, fem vinnare dras nästa vecka!

http://icanrestwhenimdead.com/?p=11342