måndag 27 maj 2013

Längtar efter sällskap

... så att jag kan öppna den här flaskan som legat i kylskåpet på kylning sedan i fredags. Nä, man kan inte direkt säga att jag är en seriös motionär.

Men man kan säga att jag är en motionär med rejäl träningsvärk i magen, det kan man. För i går efter vi triathletat, ätit tårta hos min mor och packat ur bilen så var det Crossfit dags. Någon (läs jag) hade satt ihop ett mördarpass för just magen. Började passet med teknikfokus på double unders, gick sedan raskt över till en av de där härliga Crossfit-tjejerna nämligen Annie. Hon innebär en stege på 50-40-30-20-10 av double unders och sit-ups. Så bara så där i första WOD:en brände vi av 150 sit-ups. Ouch.

Nästa grej var 3 varv av 10 marklyft (tung), 10 boxhopp, 10 sit-ups med avbrott för 3 burpees på varje minut.

Och så avslutade vi lite lätt med "on-the-minute" 10 minuter av 2 boxhopp, 3 "vikt-från-golv-till-tak" och 4 hand-release-push-ups. Första fem minutrarna fick vi vila fram till nästa minut, sen la vi till hopprep i stället för vila. Jo då, det gick att bli trött på det också.

Även detta pass var Sonen med på och jag imponerades av kämparviljan när hopprepet inte riktigt ville som han och snabbheten i de andra grenarna. Han konstaterade två saker i duschen:

1. Tänk att folk tävlar i det här, galningar.
2. Välkommen träningsvärk!

Skön typ den där sonen.

Inga kommentarer: