torsdag 30 maj 2013

Marabubblan

Kollegan glömmer byta från spinningskor till vanliga skor på kettlebellspasset. Jag gnider in mina händer med sprit så mina arbetskollegor tror jag börjat smygsupa. Går igenom vad jag ska ha med mig för sjuttionde gången. Tänker positiva tankar och försöker skjuta undan tanken som gnager, nämligen vad som hände sist jag sprang en mara. Vill inte hamna där igen. Påminner mig själv om att det inte är en viktig tävling, det är en tävling för att njuta, att uppleva Stockholm, att ta mig runt utan att behöva återhämta mig alltför länge efteråt. Och mitt i allt detta kommer Dottern hem från klassresan och är så förkyld att hon knappt kan andas. Kanske ska vara kvar här på jobbet till på lördag morgon?

Vädret ser fortfarande bra ut - 19 grader som peak vid start men sedan svalare och moln på eftermiddagen. Mer perfekt än så kan det inte bli!

Inga kommentarer: