torsdag 1 september 2011

En torsdag morgon

Sov som en stock, skönt att vara hemma igen (och somna utan några glas vin som kluckar runt i huvudet och magen). Gick upp, duschade, satt på kaffe och sedan tog jag fram datorn. Klockan var 06:55. Fem minuter till godo. Stod och hängde vid diskbänken, uppdaterade sidan ideligen. Räknade ner. Kände kaffedoften sprida sig i köket, barnen rassla runt omkring mig. Uppdaterade igen. Klockan blev 06:59. Sidan blev tyngre och tyngre att uppdatera. Märktes att fler än jag var morgonpigga. Klockan blev 07.00, några minuter över. Ingenting hände. Frustrationen växte. Flyttade med datorn till köksbordet tillsammans med kaffe och frukost. Bläddrade i morgontidningen, pratade med sonen, uppdaterade sidan. Irriterad.

Klockan 07:12 så dök äntligen länken upp. YES! Glädjeyra! Matade in kundnummer, lösenord. Fungerade bra. Just ja, måste ju ha personnummer till de andra. Får ringa och väcka Klassikerkompisen. Mannens kan jag ju redan. Klick, klick. Välj starttid - 03:00 ser bra ut. Klick igen. Betala. Hmmmm. Fungerar varken med Visa eller Mastercard (övertrasserat?), troligen många som försöker samtidigt. Lyckas hitta bankdosan, stressnivåer högre än Mount Everest. Barnen håller sig undan när jag springer omkring i vild hysteri. Skakiga fingrar, trycker fel. Får börja om. Grrrr.

Till slut har jag ändå fixat det - tre tappra cyklister kommer även 2012 att erövra sjön. Nöjd.Får äntligen äta frukost, dricka kaffe, plocka ur diskmaskinen, packa träningsväska, jobbväska och iväg till jobbet (får skriva det här inlägget först förstås, när jag ändå har datorn framme). Ett litet skutt över vår nya, tjusiga trädgård, extreme make-over, visst blev det bra? Riktigt nöjd om jag får säga det själv. Skapar liksom ett djup till hela trädgården. Min vän A som är en sann trädgårdsmänniska är nog nöjd nu.Laddar för lunchträning, det blev ingen löpning i går. Så trött och slut hamnade jag med barnen i soffan och tog igen förlorad mammatid. Skönt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alla drottningar ska ha vallgrav! Ännu en vätternrunda...ni är ju bara bäst!!!!
anna