torsdag 22 oktober 2009

Saker att se fram emot

Bild lånad från tjuvtittat.se

1. Tjejfest i morgon kväll om jag piggnar på mig
2. Hockey med familjen på lördag
3. Massage inbokad på tisdag nästa vecka
4. Helgtripp med familjen till Stockholm nästa helg
5. Best of the Best 8/11 med träningskompisar

Måste försöka hitta ljusglimtarna i tillvaron innan jag sjunker djupare ner i träsket. Att vara sjuk är det värsta jag vet. Är fortfarande på benen och på jobbet men funderar på att jobba från soffa i eftermiddag. Fryser, nyser i ett, näsan rinner, tycker synd om mig själv.... Och alltid när jag blir sjuk känner jag mig så fruktansvärt oattraktiv och för att spä på det ytterligare slank det ner flera påsar med godis i går på vägen hem. Jodå, det är synd om mig. ;-)

Nej, nu ska jag vila mig i form och se fram emot en härlig helg utan en massa måsten utan bara roliga saker. Och i kväll är det öppet hus på dotterns skola, vi får följa eleverna en hel dag (fast kvällstid då) på lektioner mm. Spännande! Har lovat dottern att inte vara "pinsam", vet inte om jag kan hålla det löftet.....

1 kommentar:

MarathonMia sa...

Det är meningen att man ska känna sig oattraktiv och unken när man är sjuk. Du vet - påsar under ögonen, lite svarta ringar runtom, hängande ögon och kinder, tom blick, rödnarig runt näsan...

För rätt var det är är du frisk, får springa lite, få frisk luft och du blir så där dubbelt snygg och fräsh! Jag lovar!