söndag 23 augusti 2009

Romantisk söndag-morgon

Inte i alla familjer kallas det romantik när mannen går upp extra tidigt, gör i ordning frukost och väcker frugan extra tidigt för att komma ut på ett långpass när fåglarna kvittrar. I vår familj är det verkligen romantik. En sådan start fick söndagen och jag ler fortfarande.

Eftersom regnet öste ner i går, bestämde vi i går kväll att det får bli ett långpass på söndag morgon i stället. Och vilket solsken vi vaknade till! Underbart! Dessutom fick jag sällskap av mannen som kunde tänka sig att släpa sina ben sakta tillsammans med mig och som grädde på moset skulle vi springa en ny sträcka som han brukar springa med sina manliga kamrater. Härligt!

Det blev totat 19 km varav de första 15 km gick som en dans och de sista 4 km var en plåga - magen ville inte alls vara med längre.

Distans: 19 km
Tid: 2:09
Känsla: Underbart (utom på slutet då jag febrilt letade efter buskar för ev nedsläpp)

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

låter som romantik i mina öron också :)