torsdag 27 augusti 2009

Men, soffan igen!

Andra kvällen i rad som jag hamnat i soffan innan åtta. Gud va skönt! Det är sällan jag unnar mig att bara slappa, läsa tidningen, surfa eller bara prata med barnen/mannen. Nu har jag gjort det i två dagar och jag känner hur lugnet kommer smygande, jag hinner varva ner ordentligt innan det är dags att gå och sova. Axlarna sänks ner i god tid, tankarna får virvla runt. Härligt! Nu är jag inne på min tredje apelsin, de är helt underbart saftiga och goda nu.

Innan jag hamnade i soffan körde jag järnet! Kvalitet stod på schemat - mannen fick bestämma innehållet (något måste han ju få bestämma). Det blev backe. Jag var grymt stark i backen i dag, kunde trycka i från rejält och bara ösa uppför med pulsen dunkande i hela kroppen.

Distans: 6,85 km (3,5 km uppv, 7 x backe, ca 1 km nedvarvning)
Tid: 47:55 minuter
Känsla: Var lite off första kilometern, sedan lossnade det och i backen var jag drottning!

Inga kommentarer: