måndag 3 augusti 2009

Pass utan planering

..... slutade i ett långpass på 14,5 km bara så där.

För en gångs skull hade jag ingen plan alls för dagens träning. Efter två dagars välbehövlig städning i garderober och andra ljusskygga ställen i huset ville jag bara UT i solskenet. Ingen plan, ingen uppladdning, ingen känsla för hur benen mådde. Jag styrde kosan mot ingenstans och helt plötsligt hade jag skrapat ihop 14,5 km utan någon som helst jobbighetskänsla eller motstånd. Det bara flöt på tillsammans med huvudet som behövde rensas. Och solen sken hela vägen. Vilken tur att jag i sista stund tog med mig vätskebältet då jag druckit dåligt hela dagen. Jag älskar löpning!

Distans: 14,5 km långpass
Tid: 1 timme 37 minuter
Känsla: Walk in the park - fast med solsken i sinne

Väl hemma och färdigladdad med middag kom vännen förbi och lockade med mig på en kvällspromenad. Mmmmm vad jag älskar semester och sol!

Den här veckan hoppas jag kunna satsa hårt på träningen måndag till torsdag, på fredag morgon drar jag och en kompis till Göteborg för att se Madonna. Vilket skönt avslut på en bra semester!

Inga kommentarer: