torsdag 13 augusti 2009

Planering är allt


Jag är en riktigt planeringsmänniska - allt måste vara inrutat och bestämt för att jag ska känna mig bekväm. Himla konstigt egentligen. Det är nog därför jag gillar löpning och Les Mills klasser; i löpningen kan jag innan bestämma hur långt jag ska springa, typ av pass mm och Les Mills bestämmer allt åt mig på BodyPump och BodyCombat. Jag vet exakt vad som förväntas av mig, vet hur mycket jag kan ta i eftersom jag vet hur passet ser ut, inga överraskningar. Detsamma gäller med träningsplaneringen, har nu planerat in fram till Lidingö-loppet, lite grovt i alla fall. Många skulle bli galna av att ruta in träningen men för mig är det en trygghet att slippa fundera dag för dag vad jag ska göra, jag kan få ihop vardagen med middagar, barn, skjutsande och annat. Perfekt! Och nu vet jag att jag får ihop mina långpass inför Lidingö trots att jag varit lite lat hittills. Pust.

Inga kommentarer: