onsdag 27 mars 2013

Jag blir gaaaaalen!

Dels blir jag galen på min kropp som har någon typ av varannantimmesjukochvarannantimmefrisk för sig hela tiden. Började i måndags kväll när jag var på tjänsteresa och hade planerat morgonjogg till tisdag morgon. Nähä, då bestämde sig den för att strejka mitt i natten och vara helt omöjlig med rossel i bröstet och ont i halsen. Strök vid två-tiden på natten tanken om morgonjogg och ställde fram klockan 40 minuter. På morgonen när jag vaknar är alla spår av eventuell sjukdom borta. Kör lite lugn simning tisdag kväll för säkerhets skull (dvs skippar styrka/kettlebells). Nedan min mysstund på hotellrummet. All alone.
Onsdag morgon och snoret är ilsket grönt på morgonen. Vid lunch känns livet OK, vid tretiden pest och så där håller det på. Avvaktar en stund till och hoppas att det bara är inbillning + nerver för det har varit en lite föööööör nervig dag på jobbet i dag med viktiga möten.

På tal om jobbet så blir jag också gaaaaaalen på alla påskägg med godis som levereras av diverse konsulter. Hur ska jag kunna hålla mig? Va, va, ska det vara så här? Va, va?

Inga kommentarer: