onsdag 13 juni 2012

Sommarlov

Vilken härlig dag i går! Sommarlov för barnen och jag fick sjunga "Den blomstertid nu kommer" i kyrkan. Stämning. Firade också med glass och jordgubbar. Men sen fick det vara nog med firandet tyckte sonen, tog tag i sin X-Box för att köra bättre fotboll än vad Sverige gör just nu. Så jag tog racern och Mannen ut på tur. Oroväckande mörka moln som gav ifrån sig några stänk men sedan kom solen och allt var bara underbart. Förutom Mannen som var gubbgrinig och lämnade mig mitt ute i ingenstans. Kan man lämna in dem någonstans? Blocket? Vuxendagis? Och hur skaffar man i så fall en ny?
Jag cyklade nöjt hem i alla fall trots att cykeln låter som sju svåra år för ingen har smort den på hundra år. Och jag gnisslade väl jag också antar jag.

I natt har lill-Pinglan varit ute på galej så mamsen har haft lite svårt att sova. Kunde äntligen slappna av vid halv två när hon rasslade in och mumlade om något nytt party. Idag. Det där med att sova inför Vätternrundan verkar vara överskattat. Men hur som så fullföljde jag planen och drog iväg på morgonjogg. Så underbart. Njöt av en god frukost trots att jag skulle komma för sent till jobbet (skrev till och med detta inlägg i godan ro innan telefonen började ringa ilsket). Jordgubbar och fil. Nu är det sommar på riktigt.

1 kommentar:

Malin Olsson sa...

Freddy kan du lämna till mig på jobbet så ordnar nog det sig. Vi är dock väldigt noga med att du skriver schema i tid och att du muntligt talar om vem som ska hämta honom.

Allergier, sovtid och eventuell snutte (träningstidning)vid sovning underlättar ochså mycket om du är tydlig med.

Dock kan du inte byta in honom mot någon ny, det strider mot våra secritess regler.

Du MÅSTE hämta honom senast 17.30 och tänk då på att han haft en lång dag och det var ett tag sen han fick sitt mellis ifall han e kinkig, men vi gör vårt bästa för att underlätta situationen. Vill du att vi klär honom innan hämtning säg till!!!!!!!