måndag 11 juni 2012

Min helg

För första gången sedan mitten av april någon gång, hade jag en helg som innebar att jag fick vara hemma och dessutom inte hade några måsten inplanerade. Nog för att våren har varit rolig, en massa härliga saker som har skett men det är lite tröttsamt att ha varje minut uppstyrd. Så skönt att bara få vara och bestämma vad som känns roligt att göra just nu.

Började fredagen med att nöta in nya releasen på BodyCombat, sedan hämtade jag upp barnen för att äta mjukglass i solen. Mmmmm. Spontanåkte på after work, ett par glas vin, mat, häng med kompisar, mys. Avslutade i soffan med lite smågodis och tv.

Lördag - sovmorgon! När hände det senast? Jo i början av april..... Gjorde en riktigt god frukost till hela familjen, mums. Rensade lite i garderoben och hittade ett par byxor som jag sparat från min "storhetstid", aldrig, aldrig igen.
Fotbollsmatch med sonen, mat och sedan ut på långpass löpning. Tvekade in i det längsta om jag skulle köra som planerat kring 23 km eller korta ner, valde att ta en runda som är dryga 18 km. Jag och Mannen traskade på, gick ganska bra första milen (under timmen), fick en blåsa under stortån nästa fem och sista fem var ganska dryga. Men Mannen lurade in mig på en massa småstigar och mysiga ställen så det blev ett härligt avslut ändå. Och 20 km fick vi ihop.
Mannen letar lämpligt kissträd.
Avslutade även denna kväll spontant hos kompisar med ännu mer vin (men ge dig människa, hur mycket vin ska du dricka den här helgen egentligen?).

Söndag morgon - skulle "behöva" cykla landsväg men struntade i det och gav mig ut i skogen med ett stort gäng cyklister. Det cyklades riktigt hårt så mina cykelben fick sig en ordentlig omgång i alla fall. Kul med sällskap och oväntat kul med stigar som omväxling. Gissa om jag ska köra mer MTB efter Vätternrundan!!!!
På eftermiddagen körde vi brännboll med innebandytjejerna, hur kul som helst och jag gjorde en home-run, wohooooo! Härliga, underbara, sommarhelg.

Inga kommentarer: